תביעת מזונות ילדים רטרואקטיבית

תביעת מזונות ילדים רטרואקטיבית

תביעת דמי מזונות רטרואקטיבית

לא פעם פונות נשים גרושות, ידועות בציבור או שעודן נשואות אל משרדנו, ושואלות האם ניתן להגיש תביעת דמי מזונות רטרואקטיבית. במילים אחרות, האם ניתן לתבוע מהאב סכומי כסף משמעותיים, שהלכו והצטברו לאורך התקופה בה היה יכול להעביר את התשלום – לו הייתה מוגשת תביעת מזונות בזמן. בעיקרון, התשובה לשאלה זו היא חיובית: ניתן להגיש תביעת מזונות ילדים רטרואקטיבית ולא תביעת מזונות אישה רטרואקטיבית. יחד עם זאת, מדובר בתביעה בעלת מורכבות מיוחדת ובית המשפט יבחן אותה לעומק.

על כן, ישנה חשיבות רבה לפנייה אל עורך דין לענייני משפחה בעל ניסיון רב בנושא, כמו עורך הדין דני גל, אשר ליווה כבר מאות רבות של תיקי גירושין. עורך הדין יעזור לכן להבין את משמעותיות התביעה, לארגן את הטיעונים התומכים בה ולהשיג את התיעוד הדרוש, וכמו כן הוא ייצג אתכן במידת הצורך בערכאה הרלוונטית.

 

מדוע מדובר בתביעה מורכבת?

ראשית, חשוב להדגיש כי אין אפשרות להגיש תביעת מזונות רטרואקטיבית עבור מזונות אישה, וסכומים אלו בכל מקרה ייקבעו רק מיום הגשת התביעה או מיום אישור הסכם הגירושין, ועד למועד הגט. מעבר לכך, לגבי מזונות הילדים, אין קושי מיוחד להבין שדרישת תשלום גבוהה ומצטברת מהאב הינה בעייתית מאוד עבורו, ועלולה לגרום לאי צדק. הערכאות המטפלות בנושא בהחלט מתייחסות לסוגיית הצדק, הן כלפי האב והן כלפי הילדים, ולכך מצטרפות סוגיות נוספות הקשורות למעמדה האישי של האם בעיני המשפט העברי.

אם ניקח כדוגמא מקרה של אב אשר נדרש כעת לשלם רטרואקטיבית מזונות של שנתיים אחורה. ואולם, בשנתיים אלו למעשה לא היה לו קשר עם ילדיו מסיבות שאינן תלויות בו, הרי שיש סכך אי צדק לבוא אליו כעת בדרישה זו. הכוונה היא לקשר שלא נותק ביוזמת האב אלא נגרם על ידי התנהגותה של האם. דוגמא נוספת היא של אם שהתעכבה זמן רב בהגשת תביעת המזונות, וזאת ללא הצדקה מיוחדת לכך. במקרה זה עשוי לפסוק בית המשפט כי צריכה הייתה להגיש את התביעה בזמן, שכן הדבר נחוץ ליכולתו הכלכלית של האב להיערך ולעמוד בתשלום דמי המזונות, ומכיוון שאין הצדקה להתמהמהות גם אין הצדקה לחיוב האב בסכומים גדולים אחורה. דוגמא נוספת היא אישה שעודה נשואה לאב ילדים, ועל פי המשפט העברי איננה ראשית לקבל למזונות רטרואקטיביים. יחד עם זאת, ייתכן שבית המשפט יחליט כי למרות היותה נשואה, כלומר איננה ידועה בציבור (שלא נישאה) או גרושה, עדיין קיימת הצדקה לחיוב הבעל במזונות ילדים רטרואקטיביים.

לפרטים נוספים בנושא, לקבלת ליווי משפטי ולקביעת פגישה עם עו"ד לדיני משפחה, התקשרו לטלפון 08-8678338.

סגירת תפריט