מזונות ילדים ידועה בציבור

מזונות ילדים ידועה בציבור

מזונות ילדים ידועה בציבור

כאשר ידועים בציבור מחליטים לפרק את התא המשפחתי המשותף, עולה כמו בכל משפחה אחרת סוגיית דמי המזונות של הילדים, כמו גם סוגיות נוספות כגון המשמורת והסדרי השהות. במאמר זה נעסוק בנושא מזונות ילדים לידועה בציבור ונראה במה היא כרוכה.

 

כמה מילים על מזונות ידועה בציבור

ראשית, יש להפריד בין מזונות אישה ידועה בציבור ובין מזונות ילדים. שני נושאים אלו עשויים להיבחן בצורה שונה על ידי בתי משפט לענייני משפחה ובתי דין רבניים. למעשה, חובתו של הבעל לזון את אשתו תלויה לפי ההלכה בכך שהם נשואים, ולכן אם לא נישאו עשויות להתעורר בעיות משמעותיות בנושא זה. כלומר, בהחלט ייתכן מצב שבו ייפסק כי האישה ידועה בציבור איננה זכאית לקבל מזונות אישה, והגישה משתנה בין הערכאות ובין השופטים והדיינים השונים. יחד עם זאת, לגבי מזונות ילדים ידועים בציבור הגישה היא אחרת.

 

מזונות ילדים בציבור

ידועים בציבור הם מי שאמנם אינם נשואים, אך מקיימים את מכלול המרכיבים של קשר זוגי משותף, כגון קורת גג משותפת וניהול משק בית, יחסי אישות, קשר זוגי עמוק וכדומה, וזאת לאורך תקופה שאינה קצרה במיוחד. במידה שלאנשים אלו יש ילדים, החוק קובע כי אין למעשה הבדל בינם לבין ילדים של אנשים נשואים. אכן, קשה לדמיין מדוע יקופחו ילדים רק משום שהוריהם לא בחרו להינשא, ומובן מאליו שלו היו מתבטלים או אפילו מופחתים תשלומים אלה היה נוצר מצב משברי חמור.

אם כן, תביעת מזונות ידועה בציבור באשדוד או בכל מקום אחר, תהיה דומה למדי מבחינת מזונות הילדים כמו של אישה שהייתה נשואה לבעלה. זאת, כמובן, עם מספר הבדלים כמו הצורך להראות שהתקיימה הגדרה של ידועה בציבור. בנוסף, גם חישוב דמי המזונות יהיה זהה לחלוטין לאלו הניתנים לילדים של הורים שנישאו, דהיינו מזונות הכרחיים בהם נושא האב עד גיל 6, חלוקה למזונות הכרחיים ומדין צדקה (בהם נושאים שני ההורים) עד גיל 15, ומזונות מדין צדקה בלבד מגיל 15 ועד גיל 18. כמו כן, כל הפרמטרים הרלוונטיים המשפיעים על חישוב דמי המזונות באופן רגיל יילקחו בחשבון גם כאן, כגון רמת החיים בה הורגלו הילדים, צרכיהם המיוחדים, רמת ההשתכרות של ההורים ונכסיהם, וכן הלאה.

 

מה עושים אם התשלום אינו מתקבל?

לעיתים נוצר מצב בו ידועה בציבור אינה מקבלת לידיה את דמי מזונות הילדים, דבר העלול ליצור משבר כלכלי חריף במהירות. במקרה זה ישנן שתי אפשרויות הפתוחות בפניה. הראשונה היא לפנות אל לשכת ההוצאה לפועל ולבחור במסלול מזונות או במסלול רגיל, דבר העשוי בהחלט להביא לנקיטת הליכים כנגד הגבר לצורך העברת הסכומים הנדרשים. אפשרות שנייה היא להגיש תביעת מזונות למוסד לביטוח לאומי, דבר שיוביל לתשלום סכומי דמי המזונות או סכומים הרשומים בתקנות הביטוח הלאומי, ואם קיים הפרש ניתן לגבות אותו דרך ההוצאה לפועל.

לפרטים נוספים בנושא, לקבלת ליווי משפטי ולקביעת פגישה ראשונה עם עו"ד לדיני משפחה באשדוד, התקשרו לטלפון 08-8678338.

סגירת תפריט