תביעת מזונות ללא גירושין

תביעת מזונות ללא גירושין

תביעת מזונות ללא גירושין – הסכום המגיע לאישה

ניתן להגיש תביעת מזונות ללא גירושין עבור תשלומים שיחויב בהם הבעל כלפי אשתו. מדובר בסכומים שיידרש הבעל לשלם כל עוד הוא נשוי לאשתו, כלומר כל עוד לא ניתן הגט והגירושין קיבלו תוקף על ידי בית הדין הרבני.

 

מי יכול לדון בתביעת מזונות ללא גירושין?

ראשית, חשוב לציין כי את תביעת מזונות האישה ניתן לכרוך ביחד עם מזונות הילדים, אולם במאמר זה נתמקד במזונות האישה. על פי ההלכה ועל פי החוק מחויב הבעל לזון את אשתו, ולכן כאמור כל עוד לא התגרשו הוא חייב לדאוג לצרכיה כפי שהורגלה בהם עד כה. לנושא זה יש לא מעט סייגים שאת חלקם נתאר בהמשך. יחד עם זאת, לפני כן חשוב לומר שאת הדיונים ניתן לערוך בבית משפט לענייני משפחה או בבית דין רבני, אם כי הבחירה בערכאה האחרונה חייבת להיות בהסכמה של שני בני הזוג. כלומר, אם אין הסכמה משותפת על בית דין רבני יעסוק בנושא בית המשפט לענייני משפחה.

ראוי לציין כי במרבית המקרים, מבחינת האישה ישנה עדיפות לפנייה אל בית המשפט לענייני משפחה. אין זו קביעה קטגורית אולם בדרך כלל נוטים בתי המשפט להחליט על סכומים יותר גבוהים לעומת בתי דין רבניים. בנוסף, במידה שהאישה מגישה בקשה לקבלת מזונות זמניים, כלומר מזונות אישה מיידיים שיאפשרו לה לשמור על רמת חייה כל עוד התביעה הולכת ומתבררת, הרי שבבתי משפט לענייני משפחה נהוג להחליט על התשלום הרבה יותר מהר בהשוואה לבתי דין רבניים.

 

ממה מושפעים מזונות האישה?

כאמור, תביעת מזונות ללא גירושין עבור האישה מערבת סכומים הנדרשים לקיום רמת החיים בה הורגלה האישה, והסכומים שייפסקו ללא ספק מושפעים מכך. יחד עם זאת, ישנם גורמים נוספים העשויים להשפיע ואף במידה רבה. כך למשל, במידה שהאישה עובדת ומביאה פרנסה, הרי שעליה להתחלק בהכנסתה עם בעלה, או לחילופין לבקש כי הסכום יקוזז מדמי המזונות המגיעים לה. כמו כן, ישנם מצבים בהם עשוי להתקיים איום על דמי המזונות עצמם, למשל אישה שעזבה את הבית המשותף ללא הצדקה סבירה, או אישה המסרבת לקיים יחסי אישות עם בעלה ללא הצדקה סבירה.

בכל מקרה, יש לדעת כי תביעת מזונות ללא גירושין עשויה להיות מורכבת, ולעיתים אף להימשך זמן רב. על כן, קיימת חשיבות גדולה לקבלת ליווי, ייעוץ וייצוג משפטי מעורך דין לדיני משפחה, אשר באמתחתו ניסיון רב ומוכח בתביעות אלו. לפרטים נוספים בנושא, לקבלת ליווי משפטי ולקביעת פגישה עם עו"ד לדיני משפחה, התקשרו לטלפון 08-8678338.

 

סגירת תפריט