חישוב דמי מזונות לשני ילדים

חישוב דמי מזונות לשני ילדים

חישוב דמי מזונות לשני ילדים

אין ספק כי סוגיית דמי המזונות היא מהנדבכים המרכזיים של הליכי הגירושין, אשר לא פעם מעמיד מכשולים ואתגרים שצריך לצלוח – בין אם בהסכם גירושין ובין אם מול בית המשפט לענייני משפחה או בית דין רבני. עורך הדין דין גל המתמחה בדיני משפחה, וכבר ליווה מאות תיקי גירושין בהצלחה, יעזור לכם להבין כיצד מחושבים דמי המזונות וכן לגבי היבטים רבים נוספים של ההליכים כגון המשמורת, הסדרי השהות וחלוקת הרכוש. במאמר זה נסדוק כיצד נעשה חישוב דמי מזונות לשני ילדים.

 

דמי מזונות לילדים – ממה הם מורכבים בעצם?

חישוב מזונות לשני ילדים, לילד אחד, לשלושה וכדומה מבוסס על הגישה העקרונית לפיה בחובה זו נושא בראש ובראשונה האב. בנוסף, העיקרון המנחה הוא רמת החיים אשר בה הורגלו הילדים מלפני הגירושין, הבנת צרכיהם וטובתם, ולכך מצטרפות גם היכולות הכלכליות של האב אם כי באופן פחות בחשיבותו. למעשה חישוב מזונות ל2 ילדים מורכב משני חלקים מרכזיים. החלק הראשון נקרא צרכים הכרחיים שהילדים חייבים לצורך קיומם כמו בית (מדור), מזון, חינוך, ביגוד, רפואה וכן הלאה. על פח החוק בישראל, אלו צרכים המוטלים על כתפיו של האב. המרכיב השני של דמי המזונות נקרא "דין צדקה" ומשמעו שמדובר בהוצאות שאינן הכרחיות עבור קיום הילדים, כגון שהייה במעון יום, השתתפות בחוגים, קניית מתנות, יציאה לחופשות, קבלת שיעורים פרטיים וכן הלאה. על פי החוק, במזונות אלו שמדין צדקה ייקחו חלק שני ההורים. ליתר דיוק, כל עוד גילו של הילד קטן מ – 6 שנים יהיה האב מחויב בכל מרכיבי המזונות, ואילו לאחר גיל 6 מזונות מדין צדקה יתחלקו בין ההורים על פי רמת השתכרות, הכנסה פנויה וצרכים שונים. אחרי גיל 15 שנים מתחלקים כל מרכיבי המזונות בין שני ההורים כתלות ברמת ההכנסה שלהם, אולם יש לציין כי לעיתים קרובות הפסיקות הן יותר כלליות ולא נכנסות לחלוקת השנים.

 

החישוב הלכה למעשה

ניתן להבין, אם כן, כי חישוב מזונות ילדים משתנה ממקרה למקרה ומושפע מפרמטרים מגוונים, כגון רמת החיים בה הורגלו הילדים, ההכנסה ופוטנציאל ההשתכרות של ההורים, נכסים של כל אחד מהם, ויש גם השפעה לנושא של משמורת המצויה אצל אחד ההורים או משמורת משותפת (בה נהוג כיום להפחית כרבע מסכום המזונות). אחד הנושאים המרכזיים המשפיעים על הסכום, ושאותם חשוב להבין, הוא דמי המדור הנכללים במזונות ההכרחיים בהם נושא האב, אולם מקבלים התייחסות נפרדת. במידה שיש לאב שני ילדים הרי שעליו לשאת ב- 40% מדמי המדור. כמו כן, ברור שסכום המזונות עולה ככל שיש יותר ילדים, כלומר הסכום לשני ילדים יהיה יותר מאשר לילד אחד, אולם הסכום אינו מהווה מכפלה אלא תוספת מושכלת. על כל פנים, דמי המזונות המינימאליים המקובלים כיום נעים בסביבות 1,300 ₪ לחודש לילד אחד, וכאמור במקרים רבים הסכום יהיה גבוה יותר בהתאם לרמת החיים ומצבה הכלכלי של המשפחה.

לפרטים נוספים בנושא חישוב מזונות ילדים, לקבלת ליווי משפטי ולקביעת פגישה ראשונה עם עו"ד לענייני משפחה באשדוד, התקשרו לטלפון 08-8678338.

 

סגירת תפריט