תביעת מזונות אישה באשדוד

תביעת מזונות אישה באשדוד

אודות תביעת מזונות אישה באשדוד

תביעת מזונות אישה באשדוד היא אחד התחומים בהם מתמחה עורך הדין דני גל. מדובר בתביעה המסתמכת על כך שלפי החוק ולפי ההלכה, בעלה של אישה חייב לפרנס אותה כל עוד הם נשואים, ואף אם החליטו להתגרש ובמקרים מסוימים גם אם הם לא מתגוררים תחת קורת גג אחת. יש לדעת כי בתביעות אלו חשוב לקבל ליווי, ייעוץ וייצוג מטעם עורך דין המתמחה בדיני משפחה, הן מפני שמדובר בנושא מורכב בפני עצמו, והן מפני שניתן לכרוך את התביעה גם בתביעת מזונות הילדים.

 

מה הסכום של דמי מזונות אישה?

על השאלה שלעיל אין תשובה אחת ויחידה מפני שהדבר תלוי במספר גדול של פרמטרים. אחד העקרונות החשובים של תביעת מזונות אישה באשדוד, או בכל מקום אחר בארץ, הוא שדמי המזונות אמורים לאפשר לאישה להמשיך וליהנות מרמת החיים אשר בה הייתה רגילה עד עכשיו. מדובר בין היתר בהוצאות הדיור שלה, הוצאות רכב, קוסמטיקה, תרבות ובילוי, צרכים רפואיים, הוצאות הבית השוטפות וכדומה. במילים אחרות, ככל שרמת החיים של האישה עד עכשיו הייתה גבוהה יותר, כך דמי המזונות אשר ייפסקו לה יטו להיות גבוהים יותר.

מצד שני, ישנם היבטים רבים נוספים המשפיעים על גובה דמי המזונות הנפסקים לאישה, וחלקם עשוי בהחלט להקטין את הסכומים. כך למשל, במקרה שהאישה עובדת בימים אלו, הרי שהיא מסוגלת לפרנס את עצמה באופן חלקי או מלא ולמעשה אמורה להתחלק בהכנסה זו עם בעלה, שכן הם עדיין נשואים. במקרה זה, אם האישה רוצה לשמור על הכנסתה לעצמה, היא יכולה לבקש קיזוז של הכנסה זו מדמי המזונות (יש לציין כי האישה אינה מחויבת לצאת לעבוד, וגם שאת הקיזוז לא יכול לבקש הבעל). בנוסף, בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני עשויים להתרשם כי הכנסתו של הבעל, ו/או פוטנציאל ההשתכרות שלו, אינם מאפשרים לו לעמוד בגובה דמי המזונות שמבקשת האישה בתביעתה, ויורו להפחיתם.

 

מדוע מדובר בתחום מורכב?

תביעת מזונות אישה באשדוד ובמקומות אחרים יכולה להיתקל במורכבויות שונות הקשורות אל החוק ואל ההלכה. כך למשל, אם בני הזוג אינם מתגוררים כעת תחת קורת גג אחת מפני שהאישה בחרה לעזוב את הבית, ואין לה הצדקה סבירה לכך (למשל בגידה של בעלה, יחס בלתי הולם כלפיה וכדומה), הרי שדמי המזונות המגיעים לה עלולים להתבטל לחלוטין. דוגמא דומה המכונה "אישה מורדת" מתייחסת למצב בו האישה מסרבת לקיים יחסי אישות עם בעלה, שוב – ללא הצדקה סבירה כמו בגידה של הבעל או פגיעה בה במהלך קיום יחסי האישות.

מעב לכך, עשויות להופיע מורכבויות נוספות בתביעת מזונות אישה באשדוד. לפרטים נוספים בנושא, לקבלת ליווי משפטי ולקביעת פגישה ראשונה עם עו"ד לענייני משפחה באשדוד, התקשרו לטלפון 08-8678338.

 

סגירת תפריט