חידוש תביעת מזונות באשדוד

חידוש תביעת מזונות באשדוד

חידוש תביעת מזונות באשדוד

לצורך חידוש תביעת מזונות באשדוד יש לפנות אל עורך דין המתמחה בדיני משפחה, כמו עורך הדין דני גל המחזיק בניסיון רב בתחום. למעשה, כאשר מדברים על חידוש תביעת מזונות מתכוונים בעיקר לבקשה של הגדלתם או הקטנתם, וזאת מול הערכאה שטיפלה וקבעה, או שאישרה בעבר את גובה דמי המזונות המקוריים.

 

חידוש תביעה לצורך הפחתת מזונות

על פי רוב, חידוש תביעת מזונות באשדוד לצורך הפחתתם נעשית על ידי האב. ראוי לציין כי הערכאות העוסקות בנושא אינן ממהרות לשנות את גובה דמי המזונות לכאן או לכאן, וצריך להתקיים שינוי מהותי בנסיבות. שאותן יש להוכיח באמצעות תיעוד הולם. כאמור, במקרה זה יהיה על האב להוכיח שהתקיים שינוי מהותי בנסיבות חייו, שאינם מאפשרים לו לעמוד בדמי המזונות כפי שנקבעו. כך למשל, ייתכן שלקה במחלה או בנכות שאינה מאפשרת לו להתפרנס בכלל, או שאיבד את כושר השתכרותו באופן חלקי מפאת בריאותו. בנוסף, ייתכן שמסיבה זו או אחרת איבד את מקום עבודתו, כלומר פוטר ואינו יכול למצוא עבודה באותה רמת השתכרות, וייתכן גם שהעסק העצמאי שלו נקלע למשבר ונסגר. כמו כן, ייתכן שהאב שפתח דף חדש בחייו יצר קשר זוגי עם אישה אחרת, ואפילו התחתן עימה, ועל כל פנים הביא עוד ילד/ים לעולם – דבר המוסיף באופן משמעותי להוצאותיו. יחד עם זאת, ברור שהערכאה הבוחנת את הנושא תשים דגש על השפעת החלטתה לגבי הילדים וגרושתו של הגבר, וכאמור – לא בקלות תשנה את דמי המזונות המקוריים.

 

חידוש תביעה לצורך הגדלת מזונות

על פי רוב, חידוש תביעת מזונות באשדוד לצורך הגדלתם נעשית על ידי האם. כאן מדובר למעשה במצב הפוך, כלומר בשינוי מהותי בצרכים של אחד או יותר מהילדים. לדוגמא, ייתכן שאחד הילדים זקוק למוסד חינוכי שעלויותיו גבוהות עקב צרכיו המיוחדים, וייתכן שהוא נזקק לטיפולים רפואיים או פסיכולוגיים יקרים עקב מחלה, תאונה או אירוע אחר. בנוסף, ייתכן מצב בו הערכאה שאישרה או קבעה את דמי המזונות המקוריים, לא ביצעה דיון מספיק מעמיק ויסודי בצרכים של הילד/ים, ועל כן דמי המזונות שנקבעו לא התבררו עם הזמן כבלתי מספקים. יש לציין כי גם כאן ההחלטה לא תשונה בנקל. יש להוכיח את הטענות עם תיעוד הולם, ובהחלט תילקח בחשבון השפעת השינוי גם על מצבו הכלכלי של האב.

לפרטים נוספים בנושא, לקבלת ליווי משפטי ולקביעת פגישה עם עו"ד לדיני משפחה באשדוד, התקשרו לטלפון 08-8678338.

 

סגירת תפריט