בקשה להגדלת מזונות עורך דין

בקשה להגדלת מזונות עורך דין

סיוע מטעם עורך דין להגדלת מזונות

כידוע, דמי המזונות הנפסקים לילדים הם בעלי משמעות גדולה לרווחתם ולאיכות חייהם, החל בצרכים הבסיסיים ביותר ועד להוצאות הנלוות והשוטפות של היומיום. דמי המזונות עשויים להיקבע על ידי ההורים בהסכם הגירושין ולהיפסק על ידי בית משפט לענייני משפחה או בית דין רבני. יחד עם זאת, לעיתים מתברר כי דמי המזונות שנפסקו עבור הילדים אינם מספיקים לצרכיהם, ובמקרה זה יש לפנות אל עורך דין להגדלת מזונות בתביעה המוגשת לערכאה הרלוונטית שבעבר דנה בהסכם הגירושין שלה ההורים, או שקבעה את דמי המזונות בעצמה.

 

מדוע צריך להגדיל מזונות?

קודם כל, ראוי לציין כי הערכאות השונות אינן מקלות ראש בהסכמי גירושין ובפסיקות שניתנו, ואינן ממהרות לפתוח ולשנות את דמי המזונות. יחד עם זאת, יכולים בהחלט להתקיים מצבים המצדיקים בקשה להגדלת מזונות. עורך דין לדיני משפחה יוכל להסביר לכם שלעיתים מתרחשים שינויים בנסיבות החיים, אשר לא היו ידועים לערכאה שבדקה את צרכי הילד, והם עשויים להצדיק הגדלה. כך למשל, ייתכן כי הילד החל לסבול ממחלה או מבעיה פסיכולוגית המצריכה הוצאות גבוהות במישור הרפואי. כמו כן, ייתכן שבשל צרכיו המיוחדים של הילד או עקב שיקולים אחרים, הוחלט להעבירו למוסד חינוכי אשר עלויותיו גבוהות יותר מהמוסד הקודם. בנוסף, ייתכן שההורה המשמש כמשמורן עובר תקופה קשה מבחינה כלכלית, למשל בעיות בעסק או סגירתו, ולכן הוא מבקש כסיוע את הגדלת דמי המזונות.

כאמור, ההחלטה אינה מתקבלת בקלות ראש והערכאות הדנות בנושא בהחלט שוקלות את השפעת הגדלת המזונות על ההורה השני, שהוא לרוב האב. אכן, הגדלת המזונות עשויה להיות בשורה לא פשוטה עבור האב, ובמידה שיש בה מאי הצדק היא לא תאושר. יתרה מכך, חשוב להבין כי לא ניתן להגיש בקשה להגדלת המזונות בכל מקרה ומקרה, אלא רק אם מדובר בשינוי מהותי של הנסיבות. לדוגמא, אם הילד גדל ורוצה לצאת לבילויים יותר יקרים, אם אימו רוצה לקחת אותו לחופשות בחו"ל וכדומה – אין זו סיבה מהותית.

 

מצבים נוספים של הגדלת מזונות

מלבד האמור לעיל, כאשר תפנו אל עורך דין להגדלת מזונות הוא יספר לכם שישנם מצבים נוספים העשויים להצדיק את השינוי. כך למשל, ייתכן שהערכאה שפסקה את דמי המזונות או אישרה את הסכם הגירושין, לא ביצעה דיון מספיק מעמיק בנושא ומכאן שלא בחנה את צרכיו של הילד לאשורם. גם במקרה הזה, עורך הדין יסייע לכם בגיבוש התביעה, כך שתשכנע בדבר הטיעונים שאתם מביאים ותציג את האסמכתאות התומכות בטענה להגדלת המזונות.

לפרטים נוספים בנושא, לקבלת ליווי משפטי ולקביעת פגישה עם עו"ד לדיני משפחה, התקשרו לטלפון 08-8678338.

סגירת תפריט